Praten over gewicht (48) – Jeetje ik word echt dik

'Jeetje, ik word echt dik.'
In de rubriek Praten over gewicht schrijven vetliefhebbers over de gesprekken die ze hebben of horen met vrouwen over hun gewicht. Vandaag onthult een dikke vrouw dat ze zich dagelijks verbaasd over haar 130 kilo. De laatste 50 kilo's zijn er langzaam maar zeker bijgekomen.

Jeetje ik word echt dik

Ik verbaas me dikwijls hoe dik ik ben. Langzaam maar zeker ben ik een kilo of 50 aangekomen. In een jaar of 10 tijd, dat wel. Dat het langzaam maar zeker gebeurt, neemt nog niet weg dat ik me niet over mijn nieuwe afmetingen dagelijks verbaas.

Rond de 130

Ik zit nu al een tijdje rond de 130 kilo. Maar het lijkt of mijn buik met de dag in omvang groeit. Zo draag ik krapzittende bloesjes. Een paar maanden geleden zaten deze nog ruim. Dan kijk ik naar beneden en zie dat de knoopjes op barsten staan. Mijn buik steekt er eigenwijs in naar voren. Het vet welft zelfs stiekem tussen de kieren. Dan denk ik bij mijzelf: 'Jeetje, ik word echt dik.'

Dezelfde reactie heb ik als ik over straat loop en mijzelf zie in de spiegeling van een hoog raam. Het verbaast me dan hoe groot ik wel niet ben. Telkens denk ik dat veel dunner ben dan de vrouw die ik daar zie lopen.

Te kleine stoelen

Als ik naar het theater ga ontdek ik telkens weer dat de stoelen te klein zijn voor mij. 'Jeetje, ik ben echt dik', denk ik dan. Ook ben ik verbaasd als ik in de spiegel kijk en zie dat mijn onderkin nog prominenter in beeld is.

Ik vind deze ontdekkingen heerlijk. Iedere keer geniet ik er weer van dat ik mijzelf zo dik heb gegeten. En het idee dat ik mijzelf nog dikker eet, windt me dan ontzettend op. Laatst liep ik langs een winkel met een videocamera. Ik zag mezelf lopen en dacht 'Ben ik dat?' Ik verwachtte het mollige meisje van 90 kilo te zien lopen, maar zag een dikke vrouw van ruim 130 kilo.

Mezelf verwend

Het was heerlijk te denken dat ik mijzelf zo verwend had de laatste jaren. Ik ben gelijk doorgelopen naar een lunchroom en heb mijn buik tonnetjerond gegeten.

Reacties

  1. Lekker toch als je met je 130 kilo nog zo tevreden kunt zijn!
    Dus geniet ervan en op naar de 140 kilo.
    Gaat waarschijnlijk ook ongemerkt.
    Je ziet er in ieder geval lekker uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig zoals jij erover denkt
    Je ziet er super mooi uit op die foto
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een mooi figuur.
    Daar wil ik wel een beschuitje mee eten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)