Praten over gewicht (60) - Ben ik dat?

Als ik mezelf in de spiegel zie, ben ik nog steeds verbaasd dat ik het zelf ben en dat ik zo dik geworden ben. Ik zit ook onder de striemen van het groeien. Ik was ook echt verrast dat ik op foto’s zo dik ben.

In mijn gedachten ben ik wat dunner dan ik nu ben. Al ben ik nooit dun geweest. Van kinds af aan, ben ik al dik. Heel lang woog ik rond de maximaal 75-80 kilo. Maar de laatste jaren gaat het hard. Het meeste is eraan gekomen sinds dat ik ben gaan samenwonen 2 jaar geleden.

105 kilo

Ik weeg nu 105. Het afgelopen jaar ben ik ongeveer 10 kilo aangekomen. Ik moet nu kleren kopen die 3 maten groter zijn dan dat ik had voordat ik ging samenwonen. Laatst zei een patiënt op mijn werk dat ik eens moest zorgen dat ik die kilo’s van de zwangerschap kwijtraakte. Maar ik ben helemaal niet zwanger geweest.

Ik heb sinds de zomer en eigen auto en fiets bijna nooit meer. Laatst moest ik een stukje fietsen. Ik was helemaal buiten adem en bezweet. Ik word er gewoon te dik voor geworden.

Het viel me op dat het moeite kost om in en uit de auto te komen. Ik zet de stoel verder omdat ik anders met mijn buik tegen het stuur zit.

Klem in stoel

Wat echt een probleem begint te worden is om in een stoel met leuningen te zitten. Ik merk dat mijn dijen dan klem gaan zitten. Mijn vetrol rust dan net op de leuningen of ik moet mij onder de leuning door persen. Ik weet niet waar dit stopt. Ik ga gewoon lekker door met eten want dat kan ik niet laten. Het is ook zo lekker allemaal.

Ik heb net voor de grap mijn buikomvang opgemeten. Ik schrok er wel een beetje van. Het was namelijk 130 cm terwijl ik zat!! Dan besef ik me dat ik echt dik word. Eigenlijk denk ik dat ik het stadium dik wel voorbij ben ik kan het beter vet noemen. Want de vervetting slaat echt toe nu.

Ik merk nu ook dat het andere mensen echt gaat opvallen. Ik moet er nog een beetje aan wennen dat er mensen zijn die dik gewoon heel mooi vinden. Vanmiddag was er een patiënt die zei: "Je ziet er goed uit. Een ander zou misschien zeggen iets té, maar ik niet hoor! Je ziet er echt goed uit."

Lees ook de buikblog over deze prachtige buik: 25 kilo erbij gegeten »

Reacties

  1. Mooi dat je het ons laat zien heerlijk die ronde buik die er goed in uit kom in je jurk. ben benieuwd hoe je volgende foto er uit zal zien dat je lekker blijf eten.

    groetjes peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super om te horen dat je er zelf ook blij mee bent!, je buik in foto mag er dan ook zeker wezen !! Verklaard zeker die mooie buikomvang ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie foto . Ik ben een hele dikke man 145 kg maar denk dat het nog veel fijner zou zijn om door het leven te gaan als een heel dikke vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mét Met een hele dikke vrouw bedoel je. Wij zijn ook zwaar. Zitten rond de honderddertig kilo. Bij mij zie dat niet zo. Maar mijn vrouw is een stuk kleiner, er is geen plek op haar lijf waar geen cellulites zit, ze is echt moddervet. Alles schudt en trilt bij iedere beweging. Ik vind haar prachtig.

      Verwijderen
  4. Dit is alweer een paar jaar terug. Lekker rond. Ben benieuwd wat je nu weegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is misschien een kreet in het duister, maar wie weet lees je je openbaring nog wel eens terug. We zijn nu drie jaar verder. Je buik zag er erg goed uit. Vol, breed, goed zwaar. Maar eerlijk is eerlijk, je gewicht was wat aan de lage kant. Ben je nog een beetje aangekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En wat weeg je vandaag?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We zijn weer wat jaartjes verder. Hoeveel staat er nu op de weegschaal?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)